حسینی هنرمندان و صاحبان فکر به شبهات جوانان پاسخ های قانع کننده

تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه وظیفه دارند با سعه صدر و مدارا به ابهامات و شبهه‌های جوانان و نوجوانان با استفاده از روش‌های هنرمندانه و جذاب، پاسخ‌های قانع کننده دهند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست سراسری مسئولان انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج با تبریک هفته بسیج با اشاره به دیدار خود از خانواده شهید روح الله عجمیان و آرمان خداوردی خاطرنشان کرد: این بسیجیان عزیز که مظلومانه و زیر شکنجه اغتشاشگران به شهادت رسیدند عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند که توسط اغتشاشگران و با حمایت و تشویق کسانی که در کاخهای جور و نفاق زندگی می‌کنند زیر شکنجه و مظلومانه به شهادت رسیدند اما خانواده آنان با روحیه بالا و بدون توقع پای انقلاب و عزت ایران اسلامی ایستاده‌اند و بر ادامه راه فرزندان خود تاکید می‌کنند.


معاون رییس جمهور گفت: نهالی که امام راحل با الهام از آموزه‌های الهی و عرفانی در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی غرس کردند، امروز به شجره طیبه و تناوری تبدیل شده که آثار و برکات فراوانی برای ملت ایران داشته است.


حسینی افزود: بسیجیان همواره مقابل دشمنان و بدخواهان ملت ایران سینه سپر کرده و از امنیت و آرامش مردم و جامعه صیانت می‌کنند و امروز این روحیه میان سایر ملت‌ها نیز ساری و جاری شده و با این پشتوانه به مقابله با استکبار جهانی روی آورده‌اند.


وی در ادامه با بیان اینکه هر انقلاب و تفکری برای مانا و تاثیر گذار بودن لازم است که در قالب هنر به افکار عمومی عرضه شود، گفت: هنر متعالی و هنرمند متعهد کسی است که هنرش در توحید، معرفت و معنویت ریشه داشته باشد و در محیط اطراف خود تاثیر داشته باشد.


معاون رییس جمهور از شهید آوینی به عنوان یک هنرمند متعهد و درد آشنا یاد کرد و گفت: مرور آثار و اندیشه‌های این شهید بزرگوار درباره رابطه انسان با هنر و خالق هستی نشان دهنده عمق نگاه متعهدانه این شهید والامقام است و شهید آوینی الگو و اسوه ای برای حرکت در مسیر هنر متعالی و دغدغه‌مند است.


حسینی گفت: امروز دشمنان همه امکانات و تجربیات خود را برای ضربه زدن و خدشه دار کردن اعتبار نظام اسلامی به میدان آورده‌اند و با شگردهای رسانه‌ای سعی می‌کنند تصویری کاملا دروغین از وضعیت ایران به جهان ارایه دهند و مقابل حضور میلیونی مردم در دفاع از اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی را سانسور می‌کنند تا چنین القا کنند که ایران کشور ناامنی است.


معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته کنار مسایل اقتصادی، امور فرهنگی نیز مورد غفلت قرار داشت و امروز اصحاب قلم، هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه وظیفه دارند تا کمبودها در این حوزه بسیار مهم را جبران کنند و با سعه صدر و مدارا به ابهامات و شبهه‌هایی که در ذهن جوانان و نوجوانان شکل گرفته، با استفاده از روش‌های هنرمندانه و جذاب، پاسخ های قانع کننده بدهند.


حسینی گفت: دولت مردمی و انقلابی در همه حوزه‌ها با روحیه جهادی و مجاهدانه مشغول کار است و در طی ۱۵ ماه گذشته دستاوردها و موفقیت‌های خوبی در مسیر گره گشایی از مشکلات مردم برداشته شده است که متاسفانه به خوبی تبیین نشده و دشمنان نیز از این فرصت برای القای یاس و ناامیدی در جامعه استفاده می‌کنند.


معاون رییس جمهور با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی همه جانبه اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی و سایبری براه انداخته و همه توان خود را در داخل و خارج از کشور برای حمله به مرکز دیپلماتیک فعال کرده است گفت: در چنین شرایطی وظیفه و رسالت هنرمندان عزیز کشور این است که پشت صحنه نقشه‌ها و شعارهای به ظاهر زیبای دشمنان و گروهکهای تروریستی را برای افکار عمومی داخل و جهانیان آشکار کنند.


مراسم اختتامیه نشست سراسری مسئولان انجمن‌های ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان کشور همزمان با هفته بسیج برگزار شد.


در این‌ مراسم که سردار نقدی معاون هماهنگ کننده کل سپاه حضور داشت، از خانواده‌های معظم شهدا و خانواده سیدابوالقاسم حسینجانی (خالق اثر ماندگار کربلا منتظر ماست بیا تا برویم) و هنرمندان متعهد و انقلابی کشور تجلیل شد.



دیدگاهتان را بنویسید