چگونه آشپزخانه ای زیبا داشته باشیم

در این مقاله راه هایی را برای داشتن آشپزخانه ای زیبا به صورت فهرست وار یاد می گیرید.

  1. مراحل هدر رفته را از بین ببرید.

هنگام سازماندهی آشپزخانه ، به چگونگی و مکان استفاده معمول از وسایل فکر کنید. غذاها و کاسه های صبحانه را نزدیک میز صبحانه نگهداری کنید. بسته بندی و ظروف پلاستیکی را در یک محل مفید و نزدیک یک سطح کار برای بسته بندی مواد باقی مانده نگه دارید. ظروف و ظروف را در نزدیکی ماشین ظرفشویی قرار دهید تا روند تخلیه آسان شود.

  1. مسیرهای عریض را طراحی کنید.

اطمینان حاصل کنید که نقشه طبقه آشپزخانه شما فضای کافی بین کابینت و جزیره را دارد تا بتوانید به راحتی در فضا حرکت کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، عرض مسیرهای سراسر آشپزخانه باید حداقل 36 اینچ باشد. راهروهای داخل منطقه پخت و پز برای آشپزخانه یک آشپز باید 42 اینچ عرض و برای تنظیمات دو آشپز 48 اینچ عرض داشته باشند. هنگام برنامه ریزی ، جزایر آشپزخانه و شبه جزیره ها را بر این اساس تنظیم کنید.

  1. ترافیک مستقیم از طریق آشپزخانه.

جریان ترافیک در هنگام طراحی آشپزخانه یک نکته اساسی است. برای طراحی آشپزخانه مناسب بچه ها ، میز آشپزی را از مناطق ترافیکی دور نگه دارید تا بچه ها دستگیره نگیرند و هنگام عبور از آن باعث ریختن آن شوند. همچنین ، یخچال و فریزر را هم برای عابران و هم افرادی که در مناطق پخت و پز و پاکسازی کار می کنند ، قابل دسترسی کنید.

  1. از گوشه و کنار دور بمانید.

هنگام تصمیم گیری در مورد قرار دادن کابینت و لوازم خانگی به گوشه ها توجه کنید. برای اینکه درهای کابینت و لوازم خانگی کاملاً کاربردی باشند ، در طراحی آشپزخانه خود فضایی را برای پاکسازی درب و جهت چرخش در نظر بگیرید. وسایل را از گوشه و کنار خود دور کنید و مطمئن شوید که درها در صورت باز بودن همزمان به یکدیگر برخورد نمی کنند.

5- ارتفاع مناسب مایکروویو را پیدا کنید.

ارتفاع و مکان صحیح اجاق مایکروویو بسته به آشپز یا طبیعت کودک پسند آشپزخانه متفاوت خواهد بود. برای بزرگسالان ، 15 اینچ بالاتر از سطح میز ، ارتفاع مایکروویو خوبی است. اگر بچه ها از این دستگاه استفاده می کنند ، تنظیمات زیر میز ممکن است ایمن تر و مناسب تر باشد. همچنین سعی کنید بهترین مایکروویو بازار را خریداری کنید.

  1. عملکرد جزیره را تعیین کنید

وقتی نوبت به جزایر (بخش های دورهمی آشپزخانه) آشپزخانه می رسد ، فرم عملکرد را دنبال می کند. قبل از اینکه طرح را در نظر بگیرید ، به این فکر کنید که چگونه می خواهید از جزیره درون فضا استفاده کنید. اگر می خواهید در جزیره آشپزخانه غذا بپزید و غذا بخورید ، فضای کافی را برنامه ریزی کنید تا صفحه آشپزی با خیال راحت از محل غذاخوری جدا شود. این جزیره همچنین می تواند عناصر دیگری مانند سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی را برای قابلیت های بیشتر در خود جای دهد.

  1. فضای فرود نزدیک وسایل را برنامه ریزی کنید.

فضای فرود در اطراف لوازم خانگی محلی برای قرار دادن وسایل هنگام پخت و پز یا تهیه مواد اولیه فراهم می کند. هنگام طراحی آشپزخانه خود ، از هر طرف یک میز و یخچال و فریزر ، 15 سانتیمتر آشپزخانه بگذارید. فضای فرود در نزدیکی مایکروویو و سایر وسایل کوچک مانند دیگ قهوه یا توستر نیز مهم است.

  1. میزهای پیشخوان را در نظر بگیرید.

نیازهای خود را برای تهیه غذا تأمین کنید تا به شما کمک کند تا گزینه های میز جلو را راهنمایی کنید. سرآشپزهایی که دوست دارند آشپزی کنند نسبت به کسانی که به ندرت آشپزی می کنند یا غذاهای ساده تهیه می کنند به فضای پیشخوان بیشتری احتیاج دارند (ایده آل بین طیف و غرق). علاوه بر این ، با استفاده از دو ارتفاع آشپزخانه می توان پخت را آسان کرد و به بچه هایی که در تهیه غذا مشغول هستند کمک کرد.

  1. وسایل آشپزخانه را دو برابر کنید.

اگر یک خانواده پرجمعیت یا نیازهای آشپزی گسترده دارید ، در مورد وسایل پرکاربرد خود دو برابر کنید. به عنوان مثال یک اجاق مایکروویو دوم و یک کشوی یخچال کوچک یا یخچال و فریزر که در لبه مرکز کار آشپزخانه قرار گرفته است ، می تواند حجم کار را گسترش دهد و اسنکرها را از سر آشپز دور نگه دارد. یک میله میان وعده با مدفوع برای مکان بعد از مدرسه برای بچه ها اضافه کنید.

  1. منطقه محدوده را مرتب کنید.

برنامه ریزی کنید که مواد ضروری مهم پخت و پز را در فضای مستقیم در محدوده ذخیره کنید. یک قفسه در کنار یا پشت محدوده قرار دهید تا روغنهای پخت و پز ، و ادویه جات راحت باشد. قلاب های S را در کنار هود محدوده قرار دهید تا گلدان ها و قابلمه های پر استفاده را آویزان کنید. همیشه قبل از خرید وسایل به راهنمای خرید سرویس آشپزخانه مراجعه کنید.

منبع : وبسایت کوییک ریویو

دیدگاهتان را بنویسید