نبود حریف تمرینی جودوکاران نابینا را راهی شهرستان کرد

رییس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: به خاطر نداشتن حریف تمرینی مجبوریم اردوی آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی را در شهرستانها برگزار کنیم تا ورزشکاران دچار افت عملکرد نشوند.


علیرضا امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه از زمانی که جودو دچار تعلیق شده است، جودوکاران نابینا و کم‌بینا با مشکل حریف تمرینی روبرو هستند و این مشکل همچنان ادامه دارد، برای رفع این مشکل مدتی است که اردوها را در شهرستانهای‌ مختلف برگزار می‌کنیم تا جودوکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی از نظر بدنی و فنی دچار افت نشوند.


وی از اعزام جودوکاران به مسابقات آسیایی قزاقستان خبر داد و گفت: این رقابتها دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که قرار است در ۸ وزن(۴ وزن نابینایان و ۴ وزن کم‌بینایان) حضور داشته باشیم. در این مسابقات چون سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود، اهمیت زیادی برای ما دارد و سعی داریم بهترین عملکرد را در قزاقستان داشته باشیم.


رییس انجمن جودو نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: متاسفانه بعد از مسابقات جهانی باکو که موفق به کسب ۳ مدال طلا شدیم، امکان اعزام جودوکار به تورنمنت‌های برون مرزی را نداشتیم و همین امر سبب افت رنکینگ جودوکاران شده است، به طوری که در جهانی باکو آخرین رنکینگ وحید نوری چهارم جهان بود و دو نفر از ورزشکاران دیگر رنکینگ پنجم و ششم جهان را داشتند، چون بعد از باکو جودوکاران به تورنمنت دیگری اعزام نشدند، الان نمی‌دانیم ورزشکاران ما در چه جایگاهی قرار دارند.


امینی اضافه کرد: هدف بر این است که با شرکت در تورنمنت‌های مختلف رنکینگ ورزشکاران را افزایش دهیم تا تعداد سهمیه‌های بیشتری را در پارالمپیک پاریس به خود اختصاص دهیم، البته اگر مسائل مالی اجازه دهد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید