بارش برف و کولاک تردد در گردنه حیران آستارا را مختل کرد

ایسنا/گیلان بارش برف سنگین همراه با کولاک در محور کوهستانی گردنه حیران شهرستان مرزی آستارا، موجب مختل شدن و کندی تردد خودروها در این راه ارتباطی پرتردد شده است.


به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا از ظهر شنبه، ۲۳ دی ماه و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف در ارتفاعات کوهستانی غرب استان گیلان و به ویژه محور ارتباطی گردنه حیران آستارا آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تردد خودروها تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.


بارش برف نیز در تمامی مناطق گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل و نیز راه های روستایی مناطق کوهستانی این محور ادامه دارد و سطح این جاده را لغزنده کرده است.


با وجود بارش سنگین برف در محور کوهستانی حیران، تردد در این محور با کندی جریان دارد و راهدارخانه مستقر در این مسیر مشغول برف روبی و نمک پاشی جاده های پرتردد است.


بارش برف و کولاک تردد در گردنه حیران آستارا را مختل کرد


خودروها به زنجیر چرخ مجهز باشند


محمدرضا شهاب زاده، فرماندار آستارا در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آمادگی کامل ماموران راهداری شهرستان برای بازگشایی مسیر این محور ارتباطی اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع فوق و ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه شهرستان آستارا با آمادگی کامل و به منظور تامین امنیت جاده ای در آماده باش کامل هستند.


وی به رانندگانی که قصد عبور از محور مواصلاتی  گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل را دارند، توصیه کرد که خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز کنند.


فرماندار آستارا تصریح کرد: تردد خودروها در محور کوهستانی حیران آستارا در حال حاضر بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.


شهاب زاده گفت: نیروهای راهداری با استفاده از وسایل سنگین راهداری در حال برف روبی جاده ها هستند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید