دربی ۹۸ در محاصره اعداد سرخابی ها به ۴۷ رسیدند فاصله ۲۷۰ دقیقه ای

تهران- ایرنا- شهرآورد پایتخت چهل و هفتمین تساوی را به خود دید و تا به حال ۴۷ درصد از مسابقات این ۲ تیم با یکدیگر برنده نداشته است.


به گزارش ایرنا، نود و هشتمین شهرآورد پایتخت برگزار شد و در پایان نتیجه مساوی یک بر یک حکمفرما شد تا فاصله ۶ امتیازی ۲ تیم در صدر جدول حفظ شود. استقلال با ۵۵ امتیاز در صدر است و پرسپولیس با ۴۹ امتیا در رده دوم جای دارد.


در ادامه با نکات و آمارهای این دیدار همراه شما خواهیم بود:


*این چهل و هفتمین تساوی ۲ تیم در تاریخ شهرآورد بود. ۲۶ برد برای استقلال و ۲۵ پیروزی برای پرسپولیس تا به اینجا به ثبت رسیده است.


*در لیگ برتر تا به اینجا ۴۲ بازی انجام شده است. ۲۳ تساوی، ۱۱ برد برای پرسپولیس و هشت پیروزی برای استقلال به ثبت رسیده است.


*رودی ژستد به اولین بازیکن خارجی استقلال تبدیل شد که در دربی گلزنی می‌کند. همچنین علی نعمتی توانست اولین گلش در دربی را به ثمر برساند.


*پنج تساوی، یک برد و ۲ شکست ماحصل فعالیت‌ یحیی گل‌محمدی در دربی پایتخت بوده است. در طرف دیگر ماجرا فرهاد مجیدی قرار دارد. سرمربی استقلال به سه تساوی، ۲ برد و یک باخت رسیده است.


*استقلال برای سومین بار در این فصل و در لیگ و جام حذفی با یک گل عقب افتاد و در نهایت بازی را به تساوی یک بر یک کشاند. در طرف دیگر پرسپولیس نیز بعد از گل زدن گل مانند دیگر دیدارهای این فصل نباخت.


*در هفت دیدار اخیر ۲ تیم ۶ بار بازی در جریان مسابقه برنده نداشته و تنها یک بار پرسپولیس در دیدار برگشت فصل قبل به برتری رسید.


*در سال ۱۴۰۰ شاهد چهار تقابل بین سرخابی‌ها بودیم. یک برد برای پرسپولیس، یک پیروزی برای استقلال و ۲ تساوی به دست آمد.


*استقلال در ۱۱ دربی اخیر موفق به ثبت پیروزی در جریان مسابقه نشده است. آخرین بار در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ استقلال با تک گل وریا غفوری به برتری دست یافت اما بعد از آن چهار باخت و هفت تساوی در جریان بازی حادث شد.


*پرسپولیس با قضاوت سید مهدی سیدعلی در پنج سال اخیر شکست نخورده و در ۱۳ بازی به ۱۰ برد و سه تساوی رسیده است. آبی‌ها نیز همان یک شکست در دیدارهایی که در زمان مشابه، سید علی برایش سوت زده به کار ادامه داد.


*تیم‌های یحیی گل‌محمدی تا به حال ۹ کلین شیت مقابل استقلال به ثبت رسانده بود و می‌توانست این آمار را دورقمی کند اما اینطور نشد.


*پرسپولیس برای بیست و هشتمین بار در بازی‌های خانگی‌اش در لیگ برتر شکست نخورد. آخرین باخت در لیگ نوزدهم مقابل ذوب‌آهن به ثبت رسید.


*استقلال به بیست و سومین هفته بدون باخت در لیگ برتر این فصل دست یافت. آنها برای رسیدن به آمار پرسپولیس که در لیگ ششم و هفتم ۲۶ بازی بدون شکست را داشتند از نظر تعداد مسابقه بدون باخت، نیاز به سه مسابقه بدون باخت دیگر دارند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید