دیپلمات ارمنستان ایروان آمادگی دارد تا جای ممکن به بروکسل نزدیک

رئیس نمایندگی ارمنستان در اتحادیه اروپا گفت سیاست ایروان چرخش به سمت غرب یا شرق نیست اما آمادگی دارد تا جای ممکن به اتحادیه اروپا نزدیک شود.


به گزارش ایسنا، «تیگران بالایان» سفیر ارمنستان در بلژیک و رئیس نمایندگی ارمنستان در اتحادیه اروپا طی نشستی در دانشگاه بروکسل به دیدگاه ایروان درباره روند صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، روابط دو جانبه با اتحادیه اروپا، تعمیق همکاری و طرح‌های مشترک آتی پرداخت.


همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره چرخش ایروان به سمت غرب، بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند بودند تا در مورد کاندیداتوری احتمالی ارمنستان برای عضویت در اتحادیه اروپا اطلاعاتی کسب کنند.


بالایان در این رویداد که روز جمعه برگزار شد، گفت: «سیاست خارجی ارمنستان نه حرکت به سمت غرب و نه حرکت به سمت شرق است. سیاست خارجی ایروان حرکت به سوی منافع مردم ارمنستان است».


سفیر ایران در بروکسل خاطرنشان کرد ارمنستان آمادگی دارد تا جایی که ممکن است به اتحادیه اروپا نزدیک شود.


«آرارات میرزویان» وزیر امورخارجه ارمنستان پیشتر تایید کرده بود عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در ایروان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و آن‌ها به دنبال گسترش روابط خود با اتحادیه اروپا هستند.


«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان هم گفته ارمنستان باید به اتحادیه اروپا بپیوندد و درخواست برای انجام این کار می‌بایست تا پاییز سال جاری (میلادی) ارائه شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید