رژیم مافیایی آمریکا در جهت تامین منافع خود از کشورها استفاده

تهران – ایرنا – کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دخالت رژیم مافیایی آمریکا در اوکراین هم موجب بروز این بحران مهم جهانی شده است، گفت: این رژیم در جهت تامین منافع خود و رژیم صهیونیستی از کشورها استفاده ابزاری می‌کند.


حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بحران‌سازی آمریکا در جهان، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز بعثت پیامبر گرامی اسلام حاوی نکات کلیدی و راهبردی بود. ایشان نسبت به وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کردند و با ارائه تحلیلی کاملا دقیق و هوشمندانه نسبت به شرایط بحران و جنگ در اوکراین، آن را ناشی از دخالت آمریکا و غرب در مسائل داخلی اوکراین دانستند.


این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: آمریکا در جنگ میان اوکراین و روسیه همواره سیگنال‌های فریبنده‌ای به دولتمردان اوکراین داد و در بزنگاه و با حمله روسیه به اوکراین، این کشور را تنها گذاشت لذا این بحران‌سازی و دخالت‌های آمریکا می‌تواند درس عبرتی برای همه هم‌پیمانان آمریکا در منطقه باشد.


هانی‌زاده گفت: رژیم بحران‌ساز آمریکا در دنیا از کشورها و رژیم‌ها در جهت تامین منافع خود و رژیم صهیونیستی استفاده ابزاری می‌کند، اما در زمان بروز خطر به کمک این رژیم‌های نمی‌شتابد و آن‌ها را تنها می‌گذارد.


وی اضافه کرد: اشاره رهبر انقلاب به برخی کشورها مثل رژیم بعث و لیبی که در گذشته فریب رژیم مافیایی آمریکا را خوردند و اینکه آمریکا در واقع به وسیله جریان‌های مافیایی که بر اقتصاد، کارخانه‌های اسلحه‌سازی، رسانه و سیاست آمریکا تسلط دارند، اشاره داشتند و نسبت به نگاه دوگانه غرب برای منطقه و جهان هم انتقاداتی داشتند.


هانی‌زاده تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی مسئله یمن را به عنوان یک نمونه کاملا آشکار در تناقض رفتار آمریکا و غرب تلقی کردند و فرمودند جنگ علیه یمن وارد هشتمین سال خود شده است و عربستان و به کمک آمریکا و غرب تسلیحاتی را وارد می‌کنند، در حالی‌که ملت یمن هر روز قربانیان زیادی می‌دهد و هر روز زنان و کودکان زیر بمباران عربستان شهید می‌شوند و جامعه جهانی هم سکوت اختیار کرده است.


وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب خودشان موضع روشنی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به بحران اوکراین را با شفافیت و صراحت نشان داد، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب ثابت کرد که ایران نسبت به بحران اوکراین نگران است و خواهان توقف جنگ و کشتار غیرنظامیان است، ضمن اینکه دخالت رژیم مافیایی آمریکا در اوکراین هم موجب بروز این بحران مهم جهانی شده است.


دیدگاهتان را بنویسید