شبیه ساز بالگرد AB ۲۱۲ رونمایی شد

شبیه ساز بالگرد AB-۲۱۲ که به‌دست متخصصان کشورمان ساخته شده است، با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد.


به‌ گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آیین شبیه ساز بالگرد AB-۲۱۲ گفت: امروز در پایگاه دریایی بوشهر ما از شبیه ساز بالگرد رونمایی کردیم برای این‌که مورد استفاده عزیزانمان که در حوزه هوانوردی کار می‌کنند قرار بگیرد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: بحث تربیت و آموزش و ارتقای مهارت همه کارکنانی که در این تخصص کار می‌کنند حائز اهمیت است، به‌ویژه مباحث هوایی که باید از حداکثر ایمنی برخوردار باشد.


وی اظهار کرد: برای اینکه ما بتوانیم تربیت خوبی داشته باشیم، مهارت بالایی را به کارکنان منتقل بکنیم و آن ها کارایی خوبی داشته باشند، باید در مراحل علمی و نظری تلاش خوبی انجام شود و بعد پای کار عملی حاضر شوند.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش یادآور شد: ما پیش‌از این وقتی که می‌خواستیم کار عملی انجام بدهیم با استفاده از بالگردهایمان، این کار را به صورت عملی انجام می‌دادیم که این مستلزم هزینه و خطرپذیری بالایی بود.


وی گفت: از سال ۸۸ به این فکر افتادیم که شبیه‌ساز داشته باشیم، شبیه ساز هم ابعادی دارد، مثلا ما شبیه ساز ناوبری‌مان در دانشگاه حضرت امام خمینی(ره) در نوشهر یکی از بهترین شبیه‌سازها است و کارآموزان برای ناوبری، جدا شدن و پهلوگرفتن در اسکله‌ها و دریانوردی در دریا و شرایط مختلف آب و هوایی تمرین می‌کنند.


معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: ما بحث شبیه‌ساز زیردریایی را داشتیم که در همان سال‌ها به همت متخصصان در صنایع وزارت دفاع ساخته شد. شبیه‌ساز زیردریایی کلاس غدیر یا سبک، شبیه‌ساز کلاس متوسط زیردریایی و شبیه‌ساز کلاس سنگین زیردریایی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهارت کارکنان ارتقاء پیدا می‌کند.


امیر دریادار سیاری گفت: در حوزه هوایی ما به این فکر افتادیم که شبیه‌ساز را راه‌اندازی بکنیم. متخصصان ما در صنعت پای کار آمدند تلاش و کوشش کردند و پس از ارزیابی های لازم، امروز شاهد هستیم کامل‌ترین شبیه‌ساز هوانوردی در بحث بالگردها آماده شده و همه کارآموزان ما در نیروی دریایی، نیروهای هوایی و پدافند و همه کسانی که با بالگرد کار دارند بتوانند از این شبیه‌ساز استفاده کنند و تمام این مراحل آموزش عملی‌شا را در این شبیه ساز انجام می‌دهند.


وی با اشاره به مزایای استفاده از شبیه‌ساز پرواز بالگرد بیان کرد: استفاده از آن هم باعث افزایش مهارت می‌شود، هم هزینه کمتری دارد و هم پس از آموزش نظری و علمی، کمترین خطرپذیری را در پرواز عملی خواهیم داشت.


امیر دریادار سیاری همچنین گفت: همه مردم استان بوشهر هم اگر بخواهند در آموزش‌های هوانوردی در حوزه بالگردی شرکت کنند، می‌توانند در این مجموعه شبیه‌ساز هم آموزش‌های نظری و آموزش‌های عملی را ببینند و بعد کار پروازی خود را انجام بدهند.


معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار کرد: این شبیه‌ساز تولید داخل، صد در صد ایرانی و جوابگوی همه مسائل و مشکلات روز است و با فناوری روز هم ساخته شده، بنابراین همه نیازمندهای ما را جواب می‎دهد.


امیر سیاری تاکید کرد: همچنین خیلی مهم است برای ما که دیگر برای تعمیر، نگهداری و استفاده از این شبیه‌ساز نیاز به بیرون نداریم و همه در صنایع وزارت دفاع با تخصص خود اجرایی شده و می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید