نتانیاهو با طرح ارتش و سرویس های امنیتی برای مقابله با حزب الله

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح‌ها و روش‌های پیشنهادی ارتش و سرویس‌های امنیتی این رژیم برای مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله در نزدیکی مناطق مرزی در جنوب لبنان را تصویب کرد.


به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو یکشنبه با حضور سران دستگاه‌های نظامی و کابینه امنیتی نشستی را درباره وضعیت میدانی و تحولات جاری با حزب‌الله در منطقه مرزی جنوب لبنان برگزار کرد.


همزمان با این نشست، رسانه‌های عبری گزارش دادند که تعدادی از فعالان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های حزب‌الله و لبنان در مقابل روستای الغجر که این رسانه‌ها آن را «اقدامی تحریک‌آمیز» توصیف کردند، از مناطق مرزی عبور کردند.


در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است که نشست «ارزیابی وضعیت» در خصوص لبنان با حضور یوآو گالانت وزیر جنگ، ران درمر وزیر امور استراتژیک به همراه نتانیاهو برگزار شد. همچنین رهبران سرویس‌های امنیتی از جمله هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش، دیوید بارنیا رئیس موساد، تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت داخلی و رونن بار، رئیس شین بت در این نشست حضور داشتند.


از ارتش رژیم صهیونیستی، علاوه بر رئیس ستاد، هالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی، عود پسیوک، رئیس بخش عملیات، نیز رئیس بخش امنیتی و سیاسی وزارت جنگ شرکت کردند.


در این بیانیه کوتاه تاکید شده است که نتانیاهو “توصیه‌ها و روش‌های پیشنهادی ارتش و سرویس‌های امنیتی را پذیرفت.”


ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در پی تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، نیروهای خود را در مرز لبنان تقویت کرد. در حالی که ارتش و سرویس‌های امنیتی این رژیم چندین سناریوی عملیاتی را برای تشدید احتمالی اوضاع در جنوب لبنان آماده کرده‌اند.


روز شنبه نیز گالانت طرح‌های عملیاتی را برای وخامت احتمالی وضعیت امنیتی در مناطق مرزی در جنوب لبنان تصویب کرد.


اخیرا گزارش‌ها حاکی از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی خطر افزایش تنش در شمال را جدی می‌گیرد زیرا نصرالله آنچه را در داخل اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد به عنوان یک ضعف تاریخی تفسیر می‌کند.


با توجه به تحولات اخیر در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی در پی امتناع گسترده از خدمت سربازی به دلیل طرح اصلاحات قضایی با هدف تضعیف قوه قضائیه، جلسه ویژه‌ای روز جمعه در سطح ارتش تشکیل شد که به موضوع بحران در صفوف ارتش اختصاص داشت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید