پرداخت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در دولت سیزدهم

تبریز – ایرنا – معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پرداخت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال‌جاری، گفت: این رقم در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و ۷۰ درصد رشد داشته است.


مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در دیدار با فرمانداران و شهرداران شهرهای آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۹۶ هزار میلیارد تومان در ۱۱ ماهه امسال به طرح های عمرانی کشور پرداخت شده و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه پرداخت شده است که در مجموع ۱۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.


وی با اشاره به موضوعات و مشکلات مطرح شده از جانب فرمانداران و شهرداران با بیان اینکه تک تک مسایل مطرح شده در دست اجراست، افزود: در مورد فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی باید گفت که اکثر کارخانه های تولید ماشین آلات سنگین راکد و یا متوقف هستند و تجهیزات لجستیک کشور در شرایط سختی قرار دارد که برای تامین و تجهیز ماشین آلات سنگین برای اولین بار قرارگاه لجستیک تشکیل دادیم.


جمالی نژاد با اشاره به ۲ مصوبه این قرارگاه در هفته اخیر، گفت: مجوز ماشین آلات سنگین داده شد و مقرر شد ماشین آلات اموال تملیکی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.


معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر زیباسازی شهرها به خصوص ورودی شهرها و جاده ها در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در برخی مناطق زباله و پلاستیک از سر و کول شهرها بالا می رود که بهتر است برای تمیزی شهرها و جاده ها از  مردم کمک گرفت.



وی همچنین با اشاره به ماده ۲۳ مبنی بر اختصاص درصدی از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداران برای عمران و توسعه شهرها گفت: پیگیر این موضوع هستیم و به زودی حل می شود.


معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرداران نباید چشم به بودجه دولتی بدوزند بلکه خودشان درآمد زایی کنند، خاطرنشان کرد: در دیداری که از جلفا و منطقه آزاد داشتم، دیدم جلفا پیشانی آذربایجان است و با استفاده از موقعیت منطقه آزاد و همسایگی با کشورهای توسعه یافته می توان با طرح های ابتکاری در این منطقه تولید ثروت کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید