کاهش آلودگی هوا و هزینه های سوخت از مزیت های برقی سازی خودروها

وزیر صنعت تاکید کرد: برقی‌سازی خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها مزیت‌های خوبی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های سوخت اشاره کرد.


به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژر خودروهای برقی مجهز به ۷۴ دستگاه شارژر که عصر امروز با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از معاونان، مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران در محل سالن برج آزادی برگزار شد، گفت: امروز شاهد برقی شدن تهران هستیم. آرزویی که سالها برای آن تلاش شد و امروز شاهد تحقق آن هستیم.


وی با اشاره به اینکه موضوع برقی‌سازی خودروها به سال‌های دور برمی‌گردد افزود: شاید این مسئله به بیش از یک قرن گذشته برگردد، موضوعی که مورد توجه کشورها قرار گرفت و برخی از کشورهای به سمت برقی‌سازی خودروها گام برداشتند.


وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر برقی کردن خودروها در دنیا در حال توسعه و با سرعت زیاد در حال انجام است تاکید کرد: برقی‌سازی خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها مزیت‌های خوبی را دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های سوخت اشاره کرد.


علی‌آبادی ادامه داد: منبع باتری‌های خودروهای برقی از لیتیوم و سدیم است و هر کدام از این عناصر و فلزات محدود و کمیاب هستند و ما باید به سمت خودروهای هیدروژنی گام برداریم که این مسئله بسیار مهم است.


وی با اشاره به اینکه آقای زاکانی، شهردار تهران توجه ویژه‌تری را نسبت به سایر شهرداران قبلی پایتخت به موضوع برقی‌سازی اتوبوس‌ها در سطح شهر تهران داشته است گفت: در این باره و در باب این حرکت ارزشمند از شورا و شهردار تهران قدردانی می‌شود.


وزیر صمت با اشاره به اینکه امکان شارژ کردن خودروهای برقی در منازل هم وجود دارد تاکید کرد: به گونه‌ای است که حتی می‌توانیم در ساعاتی که پیک استفاده از برق نباشد، خودروهای برقی را شارژ کنیم و خودروهای برقی که از شب تا صبح شارژ شوند، ۵۰۰ کیلومتر پیمایش را در طول روز خواهند داشت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید