۱۸۰ هزار دانشجوی مازندرانی دو واحد درس آشنایی با معارف دفاع مقدس

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، گفت: ۱۸۰ هزار دانشجوی مازندرانی درس دو واحد آشنایی با معارف دفاع مقدس را گذراندند.


سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» امروز، ۱۴ اسفند در همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌های مازندران که در دانشگاه علمی کاربردی ساری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره هزار و ۵۰ شهید مازندرانی در اسفندماه، اظهار کرد: مسئولین آموزش دانشگاه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و تربیت و پرورش دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از نتایج دانشگاه‌های ارزشی خواهد بود.


سرهنگ پاسدار سلامی اضافه کرد: تدریس دو واحد درس معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از راه‌های ایجاد و افزایش معرفت نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی است و باعث آگاهی و بصیرت جوانان خواهد شد و باید همه ما باورمندانه این درس دفاع مقدس را جدی بگیریم.


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بیان کرد: امروز کار شما ارزشی و انقلابی است و باید تلاش کنیم در کنار همدیگر این درس ترم آینده در همه دانشگاه‌های استان مازندران فراگیر شود و نیازمند مساعدت دانشگاه‌ها و معاونین آموزشی در فرایند آموزش این دو واحد درسی هستیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در دوران دفاع مقدس نقش مهم و اساسی داشتند، اذعان داشت: دانشجویان و دانشگاهیان در جبهه از بابصیرت‌ترین‌ها و عالم‌ترین‌ها بودند و نقش جهادی حضور در جبهه و پشتیبانی از جنگ را برعهده داشتند و امروز نیز در ترویج و زنده نگه داشتن ارزش‌ها باید فعال باشند که یکی از آن‌ها تربیت و پرورش دانشجوی انقلابی خواهد بود.


سرهنگ پاسدار سلامی اضافه کرد: امروز دانشنامه استانی دفاع مقدس یک کار بزرگ علمی، تحقیقی و پژوهشی حوزه ایثار و مقاومت است و قریب هزار مقاله برای هزار مدخل تهیه و تدوین می‌شود که باید نقش دانشگاه‌ها در این دانشنامه دیده شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۵۰ درصد دانشگاه‌های استان مازندران کتاب دو واحد درس دفاع مقدس تدریس می‌شود، تصریح کرد: ۱۸۰ هزار دانشجوی مازندرانی این درس را گذارندند.


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با تأکید بر اینکه با اجباری شدن این دو واحد درسی باید ۱۰۰ درصد دانشگاه‌ها تحت پوشش قرار بگیرند، افزود: ما قدردان دانشگاه‌هایی هستیم که قبل از اجباری شدن و بر اساس باورها و اعتقادات ارزشی خود این درس را ارائه دادند.


۱۸۰ هزار دانشجوی مازندرانی دو واحد درس آشنایی با معارف دفاع مقدس را گذراندند


سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه امروز دانشجویان مدافعین انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: مسئول باید به ارزش‌های اسلامی و انقلابی مجهز باشد و این کار شما مجاهدت است.


برگزاری همایش سفیران مقاومت


وی همچنین از برگزاری همایش سفیران مقاومت با حضور دانشجویان خارجی مقیم استان مازندران در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این مراسم با موضوع آشنایی با مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه فضای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران فرصتی ارزشمند برای سربازان است، گفت: سربازان علاقمند به فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی می‌توانند پروژه‌های دفاع مقدس را انتخاب کنند تا از مزایای کسر خدمت سربازی بهره ببرند.


سرهنگ پاسدار سلامی خاطرنشان کرد: باید یک ظرفیت برای اساتید و دانشجویان علاقمند به انقلاب اسلامی و شهدا فراهم کنیم تا شاهد مقالات، کارهای علمی و تحقیقی و پژوهشی با موضوع دفاع مقدس و جهاد و مقاومت باشیم.


«رضا لحمیان» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی تاریخ کشور ما و تاریخ تمام جنگ‌هایی که اتفاق افتاده یک پدیده بی‌نظیر و کم نظیر است

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید