سلسله نشست شب های حوزه در قم آغاز به کار کرد

ایسنا/قم نخستین جلسه از سلسله نشست‌ شب‌های حوزه در قم همزمان با شصتمین سالروز قیام پانزدهم خرداد برگزار شد.


نخستین جلسه از سلسله نشست‌ شب‌های حوزه در قم شامگاه یک‌شنبه ۱۴ خردادماه همزمان با شصتمین سالروز قیام پانزدهم خرداد در مدرسه فیضیه برگزار شد.


به گزارش ایسنا، در این سلسله نشست شاهد شعرخوانی، مشق خوشنویسی اشعار امام راحل و روایت‌گری حادثه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بودیم.


در ابتدای این جلسه پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی شاهد خیرمقدم گویی امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و شعرخوانی محمدجواد شرافت و احمد علوی شاعران برجسته کشور بودیم.


همچنین، حجت الاسلام والمسلمین محدثی نیز روایت‌گری کرده و در انتهای برنامه نیز حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا مدیر مدرسه فیضیه و دارالشفاء دقایقی به ایراد سخن پرداخت.


استفاده از ظرفیت حوزویان رویکرد جدید ارشاد قم است


امیرعلی عموزاده در این نشست اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت اداره‌کل ارشاد اسلامی استان قم درنظر داریم از ظرفیت حوزویان و طلاب به بهترین شکل استفاده کنیم.


وی ادامه داد: در همین راستا شصتمین سالگرد قیام پانزدهم خرداد را غنیمت شمرده تا سلسله نشست‌های شب‌های حوزه آغاز به‌کار کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت طلاب، روحانیون و حوزویان با برگزاری چنین برنامه‌های بتوانیم گام‌های موثر و استواری برداریم.


مدرسه فیضیه در جهان اسلام منحصر به‌ فرد است


همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا نیز اظهار کرد: مدرسه فیضیه سرشار از خاطرات بوده که این موضوع این مدرسه را در جهان اسلام منحصر به فرد کرده است.


وی با اشاره به اینکه این مدرسه از قرون اولیه اسلام حضور خود را در جامعه تشیع حفظ کرده است، مطرح کرد: عالمان، فرهیختگان، فقها، مجتهدان و بزرگان جهان اسلام در این مدرسه رشد داشته‌اند که تمام این اتفاقات از برکات هم‌جواری با بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) رقم خورده است.


مدیر مدرسه فیضیه با بیان اینکه قدوم مبارک امام هشتم(ع) ایران را احیا و آباد کرد، عنوان کرد: پس از عنایات و وجود بابرکت امام رضا(ع)، خواهر ایشان تصمیم گرفتند با تنهایی و غربت راه طولانی مدینه تا قم را طی کنند تا این سرزمین را درخشان کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید