مزایای سفر هوایی گرگان به بندرآکتائو اعلام زمان بازگشت حجاج

ایسنا/گلستان مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از افزایش پروازها از فرودگاه بین‌المللی گرگان به بندرآکتائو در کشور قزاقستان خبر داد و گفت: برای مسافران این پرواز مزایایی در نظر گرفته شده است.


علی متانت صبح امروز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی گرگان یکی از مهمترین فرودگاه‌های شمال کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: پروازهای مختلف «از» و «به» این فرودگاه برقرار بوده که مورد استقبال هموطنان و اتباع کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر پرواز بین فرودگاه گرگان و بندرآکتائو در کشور قزاقستان برقرار است، ادامه داد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده، پروازها بین دو کشور از طریق این فرودگاه از ماهی یک بار به هفته‌ای یک بار رسیده است.


مزایای سفر هوایی گرگان به بندرآکتائو/ اعلام زمان بازگشت حجاج گلستانی


مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با تأکید بر اینکه قزاق‌های زیادی در گرگان در کنار سایر برادران ترکمن، فارس، سیستانی و سایر قومیت‌ها زندگی می‌کنند، افزود: در راستای ارائه خدمات به این افراد، نخستین پرواز بین دو فرودگاه با تعامل جمعی و همکاری استانداری گلستان، اداره کل فرودگاه‌های استان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، سفارت جمهوری قزاقستان در ایران، سرکنسولگری جمهوری قزاقستان در گرگان و مدیران هواپیمایی کیش ایر در ۱۲فروردین ۱۴۰۰برقرار شد و در پی تصمصم جدید اتخاذ شده، همچنان با برقراری پروازهای منظم هفتگی از گرگان به آکتائو ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه پروازها از آکتائو قزاقستان برای توسعه گلستان یک فرصت بی‌نظیر است، ادامه داد: فرودگاه گرگان تسهیلات خوبی را برای مسافران این پروازها در نظر گرفته که فروش بلیت به صورت سیستمی و نرخ ویژه با کاهش مبلغ بلیط به ۴۵ میلیون ریال و انتقال ۴۰ کیلو بار رایگان نمونه‌ای از این مزایا هستند.


مزایای سفر هوایی گرگان به بندرآکتائو/ اعلام زمان بازگشت حجاج گلستانی


آغاز بازگشت حجاج گلستانی از ۲۸ تیرماه


علی متانت در بخش دیگر سخنان خود به زمان برگشت حجاج بیت الله الحرام از کشور عربستان به استان گلستان را روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این عملیات در مدت ۶ روز با ۱۲ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» انجام می‌شود.


وی تعداد حاجیان اعزامی از استان گلستان به مناسک حج امسال را ۲ هزار و ۹۳۴ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: زائران خانه خدا در قالب ۲۰ کاروان با انجام ۱۲ پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» به فرودگاه شهر جده رهسپار شدند.


مزایای سفر هوایی گرگان به بندرآکتائو/ اعلام زمان بازگشت حجاج گلستانی

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید