مهارت های فنی و حرفه ای مهمترین راه ورود به بازار کار برای کارجویان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مهمترین راه ورود به بازار کار برای کارجویان است.


سید فرهاد ناصری‌نیا امروز، ۲۶ اسفندماه در دیدار با پاشایی مدیر کل جدید فنی و حرفه‌ای استان به عدم آشنایی کارجویان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: متأسفانه بیشتر افرادی که در مراکز کاریابی ثبت نام می‌کنند فاقد مهارت کافی هستند و یکی از دلایل اصلی بیکاری در استان ضعف مهارت است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این زمینه باید از شروع مقطع تحصیلی با توجه به نیاز کار مهارت‌آفرینی کنند.


وی خاطرنشان کرد: رسالت فنی و حرفه‌ای لرستان تربیت نیروی متخصص، خلاق، ماهر و کارآفرین است پس باید با توجه به نیاز بازار کار و واحدهای اقتصادی و همچنین منطقه آموزش‌های لازم مهارتی را به کارجویان ارائه کند.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر کارجویان استان فاقد مهارت هستند، اظهار کرد: باید همه مجموعه مرتبط به کار و تولید استان با ترویج فرهنگ کسب مهارت و کار در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان از راه‌های مختلف به خصوص از طریق صدا و سیما و همراهی با رسانه‌ها، ائمه جماعات و حضور در بین مردم تأثیرگذاری این آموزش‌ها را برای ایجاد شغلی پایدار در مشاغل مختلف تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم.


ناصری با بیان اینکه کارفرمایان دنبال افراد توانمند و دارای مهارت هستند، ادامه داد: مهم‌ترین حلقه اتصال کارجویان و کارفرمایان مهارت است چراکه کارجوی دارای مهارت به‌راحتی جذب کار می‌شود و یا خود با آن مهارت می‌تواند برای خود کارآفرینی کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید