هزار و ۷۰۰ کیلوگرم آرد یارانه ای خارج از شبکه توزیع در پیشوا

پیشوا- ایرنا- فرمانده بسیج اصناف شهرستان پیشوا گفت: با پیگیری‌ بازرسان قرارگاه شهید امانی حوزه بسیج اصناف پیشوا ۴۳ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع، به مقدار هزارو ۷۰۰ کیلوگرم در پیشوا کشف و توقیف شد.


سیدمرتضی قاسمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت قرارگاه شهید امانی حوزه بسیج اصناف با هدف کمک به دستگاه‌های نظارتی همچون اتاق اصناف، ادارات صمت و جهاد کشاورزی تشکیل شده و باهماهنگی دبیرکمیته اقدام مشترک تنظیم بازارفرمانداری شهرستان پیشوا، وضعیت بازار مصرف از تهیه تا توزیع، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


وی اظهار داشت: در جریان بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان پیشوا، نیروهای اجرایی این طرح به خودروی حمل آرد یارانه‌ای مشکوک شده و نسبت به تعقیب آن اقدام کردند و در نهایت انباری خارج از محدوده شهر که آردهای دولتی خارج از شبکه توزیع در آن دپو می‌شد را کشف کردند. پس از هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی و در معیت نیروی انتظامی، بازرسان قرارگاه شهید امانی به محل انبار وارد شده و در بررسی‌های صورت گرفته، ۴۳ کیسه آرد ۴۰ کیلویی یارانه ای نوع ۲ و یک مخصوص پخت نان را کشف و توقیف کردند.


قاسمی اظهار داشت: پرونده فرد متخلف به منظور رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.علاوه بر این با پیگیری‌ بازرسان قرارگاه شهید امانی حوزه بسیج اصناف پیشوا، ۱۲۰ کیلوگرم آرد خارج از شبکه که با یک خودروی پراید به دفعات حمل می‌شد، کشف گردید.


فرمانده بسیج  اصناف پیشوا افزود: در پی کسب گزارشات مردمی مبنی بر این که یک دستگاه خودروی سواری پراید به دفعات در یکی از مناطق پیشوا اقدام به جابجایی آراد یارانه‌ای می‌کند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار بازرسان قرارگاه شهید امانی حوزه بسیج اصناف قرار گرفت.


وی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بازرسان و هماهنگی دبیر کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار فرمانداری، این خودروی پراید در یکی از محلات پیشوا شناسایی شد و پس از هماهنگی مقام قضایی تغزیرات حکومتی ،با همکاری پلیس آگاهی نیروی انتظامی، این خودروی متخلف متوقف شد و از صندوق عقب آن ۱۲۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع کشف و ضبط و پرونده فرد متخلف، به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.


قاسمی تصریح کرد: در اجرای طرح نظارتی شهید امانی، ۴۰ نفر از بسیجیان پیشوا  آموزش‌ دیده و با کارت شناسایی به عنوان بازرسان کمیسیون نظارت و بازرسان بسیج اصناف، در قالب ۷ اکیپ در شهر پیشوا و بخش جلیل‌آباد نظارت و بازرسی از اصناف مختلف را انجام می‌دهند. اجرای طرح شهید امانی با طرح تنظیم بازار متفاوت بوده و در راستای نظارت بر قیمت، نحوه توزیع و چگونگی توزیع از مبدا تا مقصد کالاهای اساسی صورت می‌گیرد و بسیجیان  به صورت محله محور در سطح شهرستان مستقر و کار نظارت را انجام می‌دهند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید