هشدار نسبت به نفوذ جریان های ناسالم سیاسی در هیات های مذهبی

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران نفوذ جریان‌های ناسالم سیاسی را آسیب جدی برای هیئات مذهبی دانست و گفت: جریاناتی همچون شیعه انگلیسی که پول زیادی دارند در هیات نفوذ پیدا کرده و در مرحله اول هیئات را می‌خواهند بی‌تفاوت کنند، در این زمینه نیاز به جریان‌شناسی سیاسی و در واقع کسب بصیرت سیاسی است.


آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه و مسئولین شورای هیئات مذهبی استان، ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت زینب کبری (س) و هفته بسیج، اظهار کرد: فعالیت هیئات مذهبی با هیئات عزاداری که فقط در ایام حزن و اندوه فعالیت دارد متفاوت است.


وی افزود: هیئات مذهبی می‌تواند برنامه‌های قرآنی، مذهبی و موارد گوناگون دیگر داشته باشد و این یک فرصت بسیار خوبی است، شناسنامه‌دار شدن و اتصال آن به نهاد رسمی سازمان تبلیغات اسلامی  آثار خوبی می‌تواند داشته باشد چرا که هیئت بی‌نام و نشان می‌تواند آثار بدی داشته باشد.


آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: ما برای هیئات در مناسبت‌های مختلف می‌توانیم برنامه‌های خوبی داشته باشیم تا ایمان مردم قوی‌تر شود و معرفتشان به سیره ائمه اطهار (ع) و اخلاق دینی بیشتر شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در جنگ فرهنگی و تهاجم نرم امروز باید بستری برای کارهای فرهنگی وجود داشته باشد که بسیج و هیئات مذهبی یکی از این ظرفیت‌ها هستند.


این مسئول افزود: هیئات برای اصل مشارکت حداکثری در انتخابات می‌تواند کارآمد باشد، باید برای مشارکت حداکثری از همه ابزارها و اهرم‌ها استفاده کنیم.


امام جمعه ساری عنوان کرد: تحویل یک نظام مسئله از هر هیاتی ضرورت دارد، در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های تبلیغات اسلامی مفید است.


این مسئول اعلام کرد: یکی از نارسایی‌ها ممکن‌ است فقر محتوایی و معرفتی باشد که ما فقط به مسائل احساسی بپردازیم و از نظر محتوایی مشکل وجود داشته باشد از این رو بهره‌گیری از ظرفیت یک روحانی برای تبیین مسائل دینی در هر هیات ضرورت دارد.


وی برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات، مسائل و سوالات را لازم دانست و اظهار کرد: بیان احکام شرعی ضرورت دارد یک جوان مسلمان باید این احکام را بداند چه چیزی پاک یا نجس است، درباره نماز، خمس و موارد دیگر اطلاع داشته باشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید