هیات رییسه تیم تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری دوره قبل مشخص

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای هیات رییسه هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.


به گزارش ایرنا، «محمدصالح جوکار» درباره جلسه روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست اعضای هیات رییسه طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازدهم تعیین شد و بر این اساس محمد حسن آصفری به عنوان رئیس و رسول فرخی میکال به عنوان نایب رییس اول و فاطمه مقصودی به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند. همچنین احسان ارکانی به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص انتخاب شدند که پس از صدور حکم این افراد توسط رییس مجلس، کار تحقیق و تفحص مذکور آغاز خواهد شد.


رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم افزود: در ادامه، پیشنهادات نمایندگان بر طرح شور دوم نحوه تشکیل و فعالیتهای تشکل‌های صنفی و تخصصی با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر بخش‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.


جوکار افزود: این پیشنهادات درباره شرایط صدور مجوز برای تشکیل‌های صنفی و همچنین شرایط صاحبان تشکل‌ها بود. همچنین بخشی از پیشنهادات نمایندگان در مورد شرایط افراد متقاضی درخواست مجوز تشکیل فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی به کمیسیون ارائه شده بود.


وی ادامه داد: تعیین حداقل تعداد اعضای لازم برای اخذ پروانه فعالیت جهت تشکل‌های ملی و همچنین شورای صدور مجوز در سطح ملی و استانی با پیشنهادات نمایندگان اصلاح شد.


دیدگاهتان را بنویسید