وزیر ورزش و جوانان برگزاری مسابقات بین المللی از سیاست های دولت

اهواز – ایرنا – وزیر ورزش و جوانان با اشاره به میزبانی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا به میزبانی کشورمان در تهران گفت: برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزشی در راستای توسعه روابط خارجی جمهوری اسلامی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است.


به گزارش ایرنا سید حمید سجادی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان خوزستان در محل گیت بوستان اهواز بیان کرد: فعالیت‌های مربوط به حوزه ورزشی یکی از زمینه‌های ایجاد روابط دیپلماسی با دیگر کشورهای دنیا است.


وی با اشاره به اینکه ۲۳۵ رشته ورزشی در کشور فعالیت دارند افزود: گرفتن میزبانی مسابقات بین‌المللی هر کدام از این رشته‌ها از سوی هیات‌های ورزشی مربوطه، می‌تواند به ارتقای جایگاه حرفه‌ای ورزش کشور منجر شود.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از هیات‌های ورزشی انتظار می‌رود که هر کدام از آنها در طول سال، میزبانی ۲ تا سه رقابت بین‌المللی را بر عهده بگیرند.


سجادی اضافه‌کرد: میزبانی مسابقات از جنبه‌های دیگری نیز برای استان‌های کشور دارای اهمیت است و از این طریق بخش مهمی از نواقص و کمبودهای مربوط به تجهیزات و امکانات آنها برطرف خواهد شد.


وی گفت: در دستوری رسمی به ارکان وزارت ورزش و جوانان اعلام شده که تجهیزات ورزشی اختصاص یافته به استان‌ها با هدف برگزاری مسابقات بین المللی، در همان استان‌ها بماند و هیچ‌کدام از تجهیزات عودت داده نشوند.


وی افزود: انتظار می‌رود تعداد میزبانی مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی در طول سال به ۵۰۰ تا ۸۰۰ رویداد برسد.


سهم ورزش از درآمدهای مالیاتی به تسریع در تکمیل پروژه‎‌های نیمه تمام منجر می‌شود


وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از این آیین به همکاری مجلس شورای اسلامی در اختصاص ۲۷ صدم درصد از درآمدهای مالیاتی به حوزه ورزش در قانون بودجه ۱۴۰۱ اشاره‌کرد و گفت: این سهم به تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش و جوانان منجر می‌شود.


سجادی با بیان اینکه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی متولی ساخت پروژه‌های سنگین ورزشی است گفت: در محدوده فعالیت این شرکت، بیش از یک هزار ۳۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که بخش زیادی از انرژی این وزارتخانه را به خود اختصاص داده است.


وی ادامه داد: علاوه بر این، چهار هزار و ۱۵۰ پروژه نیمه تمام کوچک مقیاس وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری آنها نیاز به منابع مالی دارد.


وزیر ورزش و جوانان افزود: با تخصیص سهم حوزه ورزش از درآمدهای مالیاتی کشور، تلاش می‌شود که در چهار سال آینده همه این پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری برسند.


وی گفت: هم اکنون پروژه‎‌های عمرانی این وزارتخانه، اولویت بندی شده‌اند و پیشرفت فیزیکی در ساخت برخی از آنها تسریع یافته است.


ایجاد پروژه‌های ورزشی کشور مطابق با طرح آمایش سرزمینی


سجادی همچنین به وعده داده شده در زمان رای اعتماد خود به مجلس شورای اسلامی مبنی بر تهیه آمایش سرزمینی حوزه ورزش کشور در سه ماه اشاره‌ کرد و گفت: این طرح در کمتر از سه ماه تهیه شد و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه ورزش و جوانان در کشور هستیم.


وزیر ورزش و جوانان افزود: طرح آمایش سرزمینی، ملاک تعریف و ایجاد پروژه‌های این وزارتخانه در کشور است، لذا در بررسی‌ کارشناسی صورت گرفته برای تهیه این طرح، نیازسنجی‌ دقیقی انجام شده است.


ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها و استان‌ها باید جدی‌تر گرفته شود


سجادی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشست شورای عالی جوانان با حضور رییس جمهور در ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۰ پس از ۹ سال اشاره کرد و گفت: در این نشست، وضعیت امور جوانان کشور( در طول یک دهه گذشته) طی گزارشی به اطلاع رییس جمهور و اعضای این شورا رسید و مصوبات با ارزشی برای ساماندهی امور جوانان تصویب شد.


وی افزود: برابر با گزارشی که ارایه شد باید یک قرارگاه خاص ویژه ساماندهی امور جوانان در حوزه‌های مختلف تشکیل شود تا مطالبه‌گری حوزه جوانان در زمینه اشتغال، مسکن و دیگر چالش‌های موجود پیگیری شود.


سجادی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها و استان‌ها باید با جدیت بیشتری انجام شود گفت: این نشست‌ها باید با حضور استانداران و فرمانداران برگزار شود تا مشکلات، با جدیت بیشتری بررسی و برطرف شوند.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برابر دستور رییس جمهور (در نشست ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در شورای عالی جوانان) باید ساختاری کاربردی برای پیگیری و رفع مشکلات در حوزه جوانان تهیه شود.


وی اضافه‌کرد:این دستور رییس جمهور با استقبال اعضای شورای عالی جوانان همراه شد و در این راستا، سازمان امور اداری و استخدامی در مجوزی با تشکیل معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موافقت کرد.


خوزستان خاستگاه یک قرن ورزش نوین در ایران است


سجادی در بخش دیگری از این آیین گفت: ورزش در ایران، ریشه‌ای تاریخی دارد و این درحالی است که خوزستان نیز در طول یک قرن اخیر، خاستگاه و منشاء ورزش نوین در کشور بوده است.


وی ادامه داد:برای نخستین بار، زمین گلف در شهر مسجدسلیمان در خوزستان ایجاد شد و به مرور دیگر ورزش‌های نوین از این استان ترویج پیدا کرد.


سید حمید سجادی صبح امروز نهم فروردین ۱۴۰۱ برای حضور در چند برنامه ورزشی و جوانان به استان خوزستان سفر کرده است.


افتتاح استخر مجموعه ورزشی بانوان جانباز و معلول در کوی طلاب اهواز، حضور در برنامه تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان خوزستان، بازدید از ورزشگاه غدیر و حضور در یادمان شهدای هویزه از جمله برنامه های سفر یک روزه سجادی به خوزستان است.


همچنین کاروان راهیان نور قهرمانان ورزشی وزارت ورزش و جوانان، امروز به همراه سجادی وارد خوزستان شد. در این سفر تعدادی از ورزشکاران رشته‌های مختلف، مربیان و برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون‌های ورزشی نیز وزیر ورزش را همراهی می‌کنند.


این ورزشکاران و مربیان ورزشی یادمان شهدای شلمچه در خرمشهر را نیز زیارت خواهند کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید